Powered By Blogger

tisdag

jag bränner inte mina broar längre.. det tar ett halvt liv att bygga nya.

ska berätta lite om en grej som jag har lite åsikter om:)
vänner, bekanta och kompisar..

en vän är för mej en person som vet nästan allt om dej och fortfarande älskar dej, en vän är en person som du kan vara ifrån i flera år och sen när ni träffas så är det som att det var igår.. en vän ställer alltid upp när den kan, och du ställer alltid upp för din vän om du kan.
en vän ifrågasätter inte varför du gör på ett visst sätt utan står bakom dej till hundra procent. en vän säger alltid sanningen, hon kan göra det eftersom banden är så starka.

jag har många bekanta, några kompisar och ett fåtal vänner.

mina vänner kan jag lita på till hundra procent. ni vet nog oxå vilka ni är.
jag vet att om jag skulle komma tre en tisdag natt så skulle ni öppna och släppa in mej. ni skulle flytta berg för min skull och jag skulle göra detsamma om jag kunde.
jag skulle aldrig någonsin göra något för att förstöra denna vänskap. man ser genom fingrarna med endel saker som man kanske inte tycker så lika om, eller så säger man helt enkelt sanningen för att jag vet att ni mina vänner inte skulle ta det på fel sätt och låta en åsikt rubba allt.

jag hade en tid i mitt liv då jag gjorde val som ledde till att många av mina kompisar försvann. dom valde helt enkelt sida. visst kan det ibland kännas trist, men absolut inget jag skulle vilja ändra på eller ha ogjort.

vissa av mina kompisar har oxå valt att tro en sak, tro på det som verkar enklast eller mest logiskt, eller det som är lättast att gå vidare ifrån. jag är ärlig så mycket jag bara kan mot mina vänner oftast. visst har jag ljugit och gått bakom ryggen.jag vet.. men inte nu längre.. tycker jag en sak så säger jag det till mina vänner och kompisar.

jag skulle heller aldrig någonsin berätta hemligheter som min vän eller min kompis berättar för mej. aldrig! något jag är stenhård på detta. jag vill kunna lita på mina vänner och då vill jag att dom ska kunna lita på mej. och dom vet att dom kan det.

jag har en vän, eller en gammal vän, som valde att tro på en människas skitsnack. detta ledde till att vår vänskap sprack. det tycker jag är jävligt tråkigt, jag tycker att när jag säger sanningen och en människa inte tror på mej så är det förjävligt.. men inget jag kan göra åt såklart.. alla måste ju få tro det dom vill och den här personen valde att tro på andra människor. mycket tråkigt eftersom den här peronen hade en stor plats i mitt hjärta.

sen finns det även folk som vill vara kompisar lite ibland när det passar dom. och såna kan jag aldrig ta på allvar.. man kan ju inte lita på en människa som bara finns där då och då..

jag har även en drös med syskon, dom älskar jag alltid och vet att jag kan lita på. dom allra bästa syrrorna är mina vänner. trots att vi varit osams och kommit ifrån varandra, haft olika åsikter om många saker, viktiga saker, så finns ni kvar. älskar er det vet ni<3
jag är minst av alla och en riktig bastard typ... men jag har så starka band till er alla, på olika sätt såklart men kärlek kommer alltid finnas och den är stark. jag vet att jag varken visar eller säger det.. men ni vet..

det gör ont i mej om jag blir osams med en syster. det gör ont i mej när jag blir osams med en vän. jag vill aldrig vara utan er.. älskar er och ni vet vilka ni är.

kyss

2 kommentarer: