Powered By Blogger

lördag

the seppo ketolan way, såhär på lördagen:)

vaknade 05.30 som vanligt.. tintin väckte mej och var kokhet å ville ha saft.
gick upp slog på kaffe, gjorde saft å gick å la mej... vaknade igen å då var det ljust ute!!! kollade klockan å den var HALV NIO. tintin sov fortfarande å plutt stod på alla 4 i sängen och skrattade:) härligt härligt med sovmorgon:)

tintin har legat hela dagen med skyhög feber.. stackars liten.

jag gick med nettan å kollade emmas match. tjejerna gjorde en superspännande match mot per-ols och den slutade 4-4. så spännande:)

sen hem å började med köttbullar. jag var så jättefin med ett förkläde som min pappa hade när han levde och stekte köttbullar:) vi blir ju en hel del över jul så vi gjorde på fyra kilo typ.. johan rullade, jättefina lika stora typ.. mina blev helt ovala och några var STORA medans andra blev pytte. men goda blev dom.. sa alla så vi får väl hoppas.

vi åt även några köttbullar å snabbmakaroner till middag. inte gott alls att äta när men stått å stekt i 3 timmar.

förresten. mina syrror e totalt efter, på sant. jag tror inte jag ens snart orkar älska dom längre.. talade med monika, dom där kolsva borna är helt konstiga. dom har typ mobbat lilla nichola hela dagen, gett han knäckebröd och stoppat ner han i en kundkorg!! nej nu ringer jag snart BRIS om jag inte snarast ser ett slut på detta..
fast syrrorna är ju ganska bra att ha, för jag får tack vare dom minst ett gott skratt om dagen.. tackar väl för det <3<3<3

har nyss psykrejvat här så nu e det fint å rent å luktar icke matos.
har spetsat och värmt på lite glögg "the seppo ketolan way" gott är det..
önskar alla en trevlig kväll.

kyss..

2 kommentarer: