Powered By Blogger

måndag

snälla tomten

jag är faktiskt en ganska snäll människa, även om det inte alltid märks..
allt jag gör, gör jag för andra.
jag städar mitt hem så min familj ska må bra.
jag har stått i en månads tid och bakat och kokat godis för att det är ju det man ska till jul, alla ungar vill ju ha julgodis?
jag har planerat dessa julklappar tills min hjärna har kokat. allt för att alla ska bli nöjda.
jag har rullat köttbullar och bakat bröd.
jag ska laga olika diverse maträtter som alla kan njuta av på julafton.

det enda jag begär nu det är att jag ska få en bra julafton. att vi ska kunna njuta tillsammans. att alla ser till att njuta av maten jag gjort. att jag slipper stressa, en enda dag. att jag får bara vara. snälla tomten. jag behöver faktiskt inget annat än en lita gnutta bekräftelse. så jag vet att allt inte varit förgäves...

det är det enda.

kyss..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar