Powered By Blogger

torsdag

2010

idag har vi varit i västerås. emmas tandställning hade gått sönder så den var tvungen bli lagad..
vi var även in på media markt för att byta simons mp4 som tydligen var sönder..
vi fick ett tillgodokvitto och fick själva gå in och hämta en ny.. grejen är att den var slutsåld. och en likvärdig skulle kosta mer.. dåligt tycker jag, för vi ville ju ha samma såklart som vi köpte.. men vi fick lägga till en hundring för att få en med samma funktioner och minne. skitdåligt. tycker vi borde fått den för det priset den andra kosta. tycker det verkar allmänt som att det här med "kunden har alltid rätt" inte gäller längre..
jag har innan jul bråkat med junkyard och ginza. i båda dom fallen så hade kunden (jag alltså) rätt. men junkyard sa typ inget, jag bad dom dra åt helvete. efter jag även bett ginza dra åt helvete erkände dom att dom gjort fel å gav mej hela 29 kronor rabatt på min nästa beställning... KOMMER ALDRIG MER BESTÄLLA FRÅN GINZA!!!
och idag bråkade jag med media M. sa åt killen därinne att det är väl inte mer än rätt att vi ska få den här spelaren för det lägre priset... men NEEEEJ!!

stod nyss i duchen och funderade lite på året som gått..



det absolut vackraste på hela året var skolavslutningen i kyrkan. den är jättevacker varenda år, men just i år var den utöver det vanliga.
min "lilla" elin slutade nian och deras uppträdande kommer alltid ge mej rysningar.. varje gång jag hör låten "my oh my" spelas så bryter jag ihop..
det var så mycket känslor och dom gjorde det så himla bra.
och min lilla elin var plötsligt inte så liten längre.. hon sa själv till mej att -fatta mamma, nu börjar livet på allvar. gud så hemskt.. hon som nyss var en liten skitunge som låg i vagnen och sov..


det hemskaste i år har nog varit att se min mamma försvinna mer och mer.. allt har gått så fort. det är så himla sorgligt. jag försöker att inte tänka på det så mycket, men det är ofta jag gråter en skvätt över mamma.. skulle så gärna vilja att det var på ett annat sätt. ibland tänker jag att hon kanske bara skojar.. att hon plötsligt kommer att skratta oss rakt upp i ansiktet och säga typ "tror ni verkligen jag är så här kocko på riktigt." men jag vet ju att det där är ju bara mitt eget försvar som tror så.. hon är ju så här som hon är nu.. och det är ju faktist en obotlig vidrig sjukdom hon har.




mitt 2010 har faktiskt mestadels varit bra. lugnt och fint har det flytit på. jag har lärt mej mycket om mej själv och om andra oxå. jag hoppas nästa år blir lika bra.. jag VET att jag har mycket att se fram emot, och det ska bli så spännande..

just ja.. idag fyller världens bästa robert år.. kommer så väl ihåg den dagen han föddes.. haha lite kaosartat var det ju, men ack vilket bra resultat det blev..



slänger in lite gamla kort som jag snodde från mamma när vi var där igår.

elin å emma. kolla suremma, hon var alltid som en solstråle.. haha


emma, förmodligen var det hockey vm just då.


mina prinsessor i mammas fina trädgård


min älskade älskade pappa och emma.


två skitungar som leker någon slags lek.


kyss

2 kommentarer: