Powered By Blogger

lördag

jul jul strålande jul...

julafton kom ju i år oxå:)

vi var en hel drös med folk som åt gott å hade det riktigt trevligt:)
tomten kom å tintin var salig.. å elin oxå..

tomten

tintin å tomten

finns det hjärterum...

väntar på tomten

plutt fick en polisbil som säger ÖL TILL STATIONEN, och han älskar den

plutt har ätit massa julmat och bara sitter å njuter..



efter barnen somnat kom tommy, å vi satt å snackade och drack lite glögg.. riktigt trevligt var det oxå:)
en mindre trevlig grej var att någon tydligen varit här å snott skor.
vi har våra pakerade utanför ytterdörren eftersom dom helt enkelt inte får plats inne.
4 par skor var plötsligt borta. simons, johans, hannus och olas... nya skor för över tretusen spänn typ..
fan ta den som tog dom. ärligt så kommer den eller de personerna inte ha en knutta knäskål kvar när vi får tag på dom... hur ruttet är inte det att sno saker på självaste julafon??
den här gatan har ju blivit värsta ghettot nuförtiden...
imorse upptäckte elin att hennes skor oxå var borta.. så alltså var det 5 par skor någon IDIOT varit och tagit..
jag hörde även när dom var här tror jag.. satt på golvet å hörde någon banka på dörren.. gick å kollade i tittögat. ingen där, så jag öppnade och klev ut i porten.. då såg jag att portdörren var på väg att stängas och hörde någon som sprang där ute.. men jag tänkte att det var någon unge som busade bara, så jag brydde mej inte i att kolla... å det ångrar jag som faan idag.. tänkte inte heller då på att skorna fattades.. det märkte vi två timmar senare när simon skulle ut med hunden..
sen idag ringde moa mej, hon var på väg till sin mamma och sa att det stod massa skot i en påse utanför kickans grannes dörr... så jag sprang upp å kollade, och ja det var våra skor... alla fem paren:) tur det.
simon och jag gick upp för att snacka med idioten som bor där.
men båda var pissfulla och det gick inte att få ett vettigt ord ur nån av dom. jag sa att vi kommer tillbaks när dom nyktrat till (vilket förmodligen aldrig kommer att hända). men skorna kom tillbaks allafall och det var ju bra, för vi har då rakt inte råd att köpa nya nu..



idag fick vi besök av sandra som hade med sej sin pappa och sin bror.. kul å få träffa dom:) dom tog med sej simon till stockholm för att fira nyår..

sen har det varit en lugn skön dag nästan hela dagen.. åt lika gott och lika mycket idag:) nu är mannen min och jobbar och mina små sover och bara emma är hemma.. lugnt och skönt:)

en sak som dock förstörde den här dagen är att min man fick ett telefonsamtal som inte var så trevligt...
det verkar tydligen vara så att vissa folk TROR att världen kretsar enbart runt dom.
att livet endast handlar om att ta. att det bara ska ske på EN människas villkor, att man kan vända kappan efter vinden och vara sur och tro att det alltid är andra det är fel på och aldrig sej själv... man ska ställa upp exakt HELA tiden och bara få skit för det..nej fy faan.. barnsligt och pinsamt beteende är vad det är.. och i mina ögon sjönk nu denna människan så jävla mycket så det e vidrigt. VÄX UPP FÖR FAAN MÄNNISKA!! KLIV UR LILLA FINA BUBBLAN OCH TA EN TUGGA AV VERKLIGHETEN.. USCH


nog om det..

nu ska jag ta mej en stor kopp java i min ensamhet och bara njuta av tystnaden...

kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar