Powered By Blogger

lördag

har varit så sjukt trött idag. efter endast tre timmars sömn blir även den starkaste lite mör..
var i sporthallen å kollade när elins lag "non stop" spelade semi och den förlorade dom:( men dom kom trea allafall och det var ju jättebra. dom är så duktiga.

har funderat lite idag.. på olika människor.
det finns så många idioter. å dom verkar flyta på nån jävla räkmacka genom livet.. dom kan göra vad som helst och behöver aldrig ta några som helst konsekvenser för detta. vuxna människor som förser underbara barn och ungdomar med droger. hur kan man ha samvete till detta? hur kan man stå och se på och bidra till att en människa förstör sitt liv? och varför FÅR det hända. det är så förjävligt fel någonstans i systemet. man skulle behöva röra om ordentligt i grytan känns det som. i den här byn skyddar idioterna varandra, tror dom, men det kommer en dag när bubblan spricker. det måste det göra, för jag tror på godhet. jag tror inte att det håller i längden att förstöra och ha sönder. speciellt inte om det är människor man förstör.

det finns oxå så många trasiga ungdomar. fina killar och tjejer som mår så jävla dåligt. dom går omkring och ingen ser dom. ingen märker hur dåligt dom mår. och jag får så jävla ont i hjärtat av sånt.
alla fina killar som fanns en gång har blivit till monster nu.. men det är ju inte deras fel, någonstans på vägen har ju något gått jävligt fel. och jag tror att det är där, precis när det går fel första gången som samhället måste ingripa. göra något på riktigt. för annars står man ju tydligen där, 5 år senare med ungdomar som är totalt okontrollerbara och nerknarkade och trasiga. då är det försent att ställa allt till rätta.
jag vet att alla "dom där" killarna och tjejerna innerst inne är hur vackra och snälla och mänskliga som helst. men skalet som bygts upp för att dölja all ångest är för svårt att se igenom.
jag blir så ledsen av allt skit. ledsen och förbannad.
idag går mina tankar till en speciell människa som behöver lagas..



kyss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar