Powered By Blogger

måndag

det rullar på nu

oj oj.. jag har tydligen inte pausat på länge nu:)

vi har fått en bäbis. en liten hund:) han heter nero och är så här söt.


det var ju inte alls planerat att vi skulle ha en hund..
men kickan frågade om vi kunde köra henne och titta på sin hund som hon skulle köpa. så det gjorde vi. och när jag klev in i rummet och såg lilla nero så blev jag kär. ägaren talade om att nero är döv och då blev jag ännu mer förälskad. han var så söt och hoppade och skuttade.
vi åkte hem och sen kunde jag inte sluta tänka på han.
nu är han här, och vi ska testa om det funkar med julia och barnen och så. elin är ju allergisk. han har varit här sen i fredags och det funkar jättebra. julia är så snäll:) på fredag ska vi bestämma oss. men jag kan ju säga redan nu att jag skulle aldrig någonsin vilja lämna tillbaks han.. han är så duktig.. han springer efter julia och biter henne i baktassarna. han sover gott om natten och han kissar och bajsar ute.. visst har det hänt några olyckor, men det får man ju räkna med:)

igår morse sprang pelle omkring, som han gör varje morgon typ 05.30:)
plötsligt snubblade han och slog sej jätte jätte illa. det sprutade blod ur näsan och ur munnen.. när han lugnat ner sej så tog jag mej en titt.. han hade fått ett stort jack precis i den här väggen mellan näsborrarna.. stackars stackars...
så här ser han ut..

men han är ju glad ändå:)

förövrigt så rullar allt på:) barnen är på dagis på fm och jag promenerar och lchf-ar:) måste ju vara i form till augusti..

just ja. flickornas klänningar kom idag.. först när jag såg dom höll jag på att börja gråta.. dom var så fula, helt fel tyg och helt fel färg... sen märkte jag att dom var vända ut och in:) när jag vänt på dom så var dom ju förståss helt underbara:)
flickorna tyckte dom var för långa så vi får sy upp dom lite..

ha en bra kväll.

kyss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar